Welcome. This text can be set inside Appearance > Walk Options > Header.

Call Toll Free: 1800-220-1122

Vitalflex

Lekker buiten sporten? Zo voorkom je blessures!






Buiten sporten, zo voorkom je blessures met behulp van Vitalflex SportsprayDe zon laat zichzelf met wat meer regelmaat zien en we gaan daardoor massaal weer naar buiten om te sporten. Redenen kunnen zijn dat je gewicht wilt verliezen, een betere conditie op wilt bouwen of je spiermassa wilt vergroten. Sporten heeft een positieve invloed op je gezondheid. Daarnaast zorgt het sporten ervoor dat je lichaam endorfine aanmaakt, dit stofje heeft een pijnstillende werking en zorgt voor een gelukkig gevoel.

Blessures

Helaas gaat het soms ook mis. Een spier wordt overbelast, een gewricht kantelt de verkeerde kant op of je breekt zelfs een bot. Een sportblessure kan plotseling ontstaan. Een ongelijke ondergrond geeft kans op het verzwikken van je enkel, het afzetten om te springen of sprinten kan een scheur in de kuitspier veroorzaken en een botsing met de tegenstander kan tot kneuzingen of een val leiden.
Sportblessures kunnen ook geleidelijk ontstaan. Sporten op een harde ondergrond op schoenen met weinig demping geeft extra belasting voor je knieën en enkels. Door een te zware training of een slechte warming-up kunnen je spieren of gewrichten overbelast raken.

Tips om blessures te voorkomen

Er zijn een aantal handige tips om blessures te voorkomen. Hieronder zijn een vijftal tips om blessures te voorkomen zodat je de komende maanden lekker buiten kunt blijven sporten!

Tip 1. Bouw het sporten geleidelijk op. Volg een trainingsschema dat past bij je leeftijd, conditie en sport. Ook na een blessure of winterstop.

Tip 2. Start altijd met een warming-up. Doe het totdat je ook echt warm wordt. De spieren worden soepeler en werken beter samen. Na een warming-up ben je fitter, let je beter op en reageer je sneller.

Tip 3. Doe oefeningen die passen bij je sport zodat je de belangrijkste bewegingen soepel maakt, beter beheerst en langer volhoudt. Spierversterkende oefeningen kunnen onverwachte bewegingen of stoten sneller en beter opvangen.

Tip 4. Sluit het sporten af met uitlopen of rek- en strekoefeningen. Hierdoor kan je lichaam geleidelijk afkoelen en heb je minder kans op spierpijn en stijfheid de volgende dag.

Tip 5. Gebruik VitalFlex sportspray tijdens de warming-up en/of cooling-down. Tijdens de warming-up biedt VitalFlex sportspray de benodigde ondersteuning waardoor het risico op blessures verminderd wordt. Tijdens de cooling-down zorgt deze spray ervoor dat de spieren worden opgewarmd om de doorbloeding te bevorderen. De VitalFlex sportspray is uiterst doeltreffend bij vermoeide, verzuurde en stijve spieren. Doordat de spray op kruidenbasis is, en niet op basis van etherische olie, is VitalFlex sportspray is zeer geschikt voor gebruik tijdens sporten in de buitenlucht. Het voorkomt, in tegenstelling tot etherische olie, het branderige gevoel aan de huid wanneer je gaat zweten en wanneer de zon schijnt.

Klik hier voor meer informatie over de VitalFlex sportspray.